www.facebook.com/kadinkariyer sayfamızdan alıntıdır. Anlık paylaşımlarımıza ortak olmak isterseniz lütfen sayfayı ziyaret edip "Beğen" linkini tıklayınız. Dilerseniz www.twitter.com/kadinkariyer üzerinden de takip edebilirsiniz.
{İş İlanlarındaki Gariplikler}
- Bazı özellikler var ki, niçin ilanlarda yer alır anlamak çok zor. Örneğin "Müşteri Odaklı". Bundan ne anlaşılır? Kişi kendini nasıl ölçer? Veya ölçmeli mi?
- Vikipedi'de Müşteri Odaklılık şöyle tanımlanmış: Koşulsuz müşteri memnuniyeti değil; doğru müşteriye, doğru zamanda, doğru fiyat ile doğru teklifin yapılmasıdır. Müşteriye hak ettiği düzeyde hizmet verilmesidir. Müşteri odaklı yapılarda her müşteri eşit değildir. Önce müşteri tanımının, sonra da iyi müşteri tanımının yapılması gerekir.
- Belki de ilanda "müşteriye değer veren" denmek istenmiştir, kim bilir! Ama hangi aday bunun aksini iddia eder ki.
- Oysa "Müşteri Odaklılık" çoğunlukla o firmanın kültür ve stratejisiyle ilgilidir. Tanımı kendi yapmalı, çalışanını ona göre geliştirebilmelidir.
- Size soralım: Müşteri Odaklı mısınız? Aksini iddia ettiğinizde kariyer yolculuğunuzun bir anlamı kalır mı. Çoğu iş ilanında rastladığımız bu "beklenti" aday için neredeyse hiçbir şey ifade etmemekte.
- "İnsan ilişkilerinde başarılı" Yine gayet esnek bir tanımlama. Herhalde "insan içine çıkamam, iletişim berbattır" diyecek bir çalışan yoktur.
- "Gelişime ve yeniliğe açık" Ama kriterler ne? Ne tür bir gelişim ve yenilikten bahsediyor acaba?
- "Analitik düşünme yeteneği gelişmiş" Ne kadar gelişmiş örneğin? Nasıl bir belge getirmesi gerekiyor adayın?
- "Takım çalışmasına uyumlu" Bu da bir başka efsanedir. Bir tecrübe mi potansiyel mi aranmakta? Muğlak bırakılmış.
- İşe başvuran adaylar, o heyecanla bu detayları sorgulayamaz belki, ama bu detaylar firmanın nasıl bir firma olduğuna dair önemli ipuçları içerir. Sadece firma değildir burada "seçen".
- Aslında ilanda, ilan metnini yazan kişi veya kurumun "şuuraltını" okumak mümkün. Bu "hatalarla", size pek bir şey demek istemeseler, bunu yapamasalar da, anlattıkları pek çok şey vardır. Bu detayları "okuyabilen" aday kendini daha avantajlı görebilir.
- Sevgili kariyer yolcuları. Metni nasıl okuduğunuz sizlerin "okur yazarlık" düzeyinizi de belirler. İyisi mi görüşmelere güncel ve detaylı öz geçmişinizle birlikte ilanda "okuduğunuz" ipuçlarına cevap içeren bir ön yazı ile gidin.
- Sonuç olarak: Firma "bilmeden" bazı kozları adaylarla paylaşmış olabilir. Akıllı aday bu kozları görecek, av iken avcı olabilecektir.
Copyright (c) 2011 Gökler Koçluk İstanbul | www.goklerkocluk.com | Bireysel ve Kurumsal Koçluk randevu talepleriniz için 0555 726 74 02 goklerkocluk@gmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder