4 Haz 2012

Kahve, koçluk, kariyer

[1] Bir fincan kahveyle başlayan koçluk görüşmeleri
[2] Öğrencilerin okul dışındaki öğrenme alışkanlıkları
[3] Şirketler ve çalışanların kariyer planlaması


[1] Haftaya iyi bir kahvaltı sonrası kahve ile başlamak. Keyifle yazılan yazının aynı şekilde okunacağını var saymak. Bunlar güzel şeyler :) Umarım sizlere de iletebiliyorumdur. Yazılarımın kahve ile başlaması kahve tiryakisi olduğumu düşündürmesin. Diş hekimimin "günde en fazla iki adet" önerisine uymaya çalışıyorum.

Kahvenin "yararlarını" bırakıp konuya geçmek isterim:

Koçluk görüşmelerinin nasıl gerçekleştiğiyle ilgili çok soru alıyorum. Burada birkaç cümle ile ortak bir cevap vermek istiyorum.

Ana sayfada da görüleceği üzere "Gökler Koçluk sistemi" olarak adlandırdığımız bize özel bir konsept var. Disiplinler arası bir anlayışla, tüm uzmanlardan yararlanabilmeyi de esas alan, mühendislik + psikoloji + eğitim bilimleri temelinde yükselen bir süreç.

Kişi veya kurumlarla koçluk sürecinde yıllık anlaşıyoruz. Başlangıçta (8 hafta kadar) haftalık devam eden görüşmeler, sonrasında farklı periyotlarda sürdürülüyor. Kişi veya kurumun ihtiyacına göre, durumun analizine göre değişebiliyor. Ama her halükarda uzun dönemli bir "profesyonel arkadaşlık seyri" söz konusu.

Her oturum 1 ila 3 saat kadar sürebiliyor.

Koçluk sırdaşlıktır. Bir hedef belirleyip birlikte yürüyebilme becerisini "aktif" tutmayı sağlamaktır. Verimliliği artırabilmek için tüm unsurların en iyi şekilde değerlendirilmesini amaçlar. Başkasını değiştiremeyebilirsiniz ama kendinizi en güçlü konuma taşıyabilmek adına adım atabilirsiniz. Koçluk "en iyi konumlanmayı belirleme" arayışıdır.

Koçluk almak isteyenler için yaş sınırı yoktur. Okuma yazma bilen herkese hitap eder.

Kısaca bu şekilde izah edebilirim. Daha detaylı görüşmeyi karşılıklı yapmayı tercih ediyorum.

Yazının tamamını okumak için lütfen tıklayınızhttp://goklerkocluk.com/kahve-kocluk-kariyer/


Fatih Gökler

Hiç yorum yok: