1 Kas 2012

Sorun'u bil soru'nu bil; sor onu bil. (Köşe Yazısı)

"Sarsmak, şüpheye düşürmek, şaşırtmak, ırgalamak" öğretime hazırlık tekniklerinden birkaçıdır. Psikoloji kaynaklarına baktığınızda bunun çeşitli uygulamalarına da rastlayabilirsiniz.

 İnsanları etkilemek bir sanat olmayabilir ama yer yer zanaat olduğunu gözlemliyoruz. Hele, sorgulamayan, enine boyuna "düşünmeyen", rahatını bozmaya hiç mi hiç niyet etmeyen kişilerdenseniz. Böyleyseniz bu "zanaatı", üzerinizde hemen denemek isteyenler çıkacaktır!

 Hiç saklamayayım, seminerlerimde bendeniz de bu teknikleri kullanıyor! Ama sizi temin ederim ki çok iyi niyetlerle :) "Etkilemek, güven telkin etmek, inandırmak" iletişimin temel taşları çünkü. Bu durumda benimkisi "zanaat" değil belki inşaat oluyor! ("İnşaat" kelimesi için Bkz. TDK. Veya bakmayınız efendim ben yazayım: İnşa etme, "bina" etme, "yapma"...)

 "Okuma ve Öğrenme Stratejileri", üzerinde günlerce konuşabileceğim/iz derin bir konu. Nitekim 4-5 tam gün süreli kurgulanmış eğitimlerde belki de sizlerle karşılaşmış -çalışmışızdır. Konunun "multidisipliner" olduğunu söylememe gerek yoktur sanırım. Yani, "eğitim", yönetim bilimlerini de mühendislik bilimlerini de az veya çok ilgilendiren bir "yapıtaşı". (Bu taş'ın da bildiğiniz inşaatla ilgisi yok efendim;)

Yazının tamamını okumak için lütfen tıklayınız: http://goklerkocluk.com/sorunu-bil-sorunu-bil-sor-onu-bil/


Fatih Gökler

Hiç yorum yok: