19 Nis 2012

{Jargon} Kadın ve Kariyer

www.facebook.com/kadinkariyer ve www.twitter.com/kadinkariyer'de paylaştığımız notlardan derlenmiştir.

{Jargon}
  • TDK şöyle tanımlamış: isim (Fransızca'dan geçme) Aynı meslek veya topluluktaki insanların ortak dilden ayrı olarak kullandıkları özel dil veya söz dağarcığı "Tıp jargonu."
  • Kadın kariyer yolcularının problemlerinden biri de "jargon kullanımı", daha doğrusu kullanamama! "Aynı dilden" konuşamadığın insanlarla aynı çatı altında çalışma ve bunun getirdiği ciddi sorunlar.
  • "Bir jargonu oluşturan sözcükler o gruba ait olmayan bir kişi için anlaşılmaz gelebilir, veya yaygın sözcükler olmalarına rağmen tamamen farklı bir anlamda kullanılabilir." (Kaynak: Vikipedi)
  • Belli bir etkinlik, meslek veya grupla ilişkili olarak tanımlanmış bir terminolojidir. Argoda olduğu gibi, o topluluk içinde sıkça konuşulan fikirlerin kısaca ifade edilebilmesi için gelişmiştir. Çoğu zaman standart bir terim o sahadaki kişiler tarafından daha kesinleşmiş veya tekil bir kullanıma sahip olabilir. Çoğu zaman bu, iletişime bir engel yaratır çünkü grup dışındakiler söyleneni anlayamazlar. (Vikipedi)
  • Bunun kariyerdeki önemi şu: "İşimi çok iyi biliyorum ama? / Ben ondan kıdemliyim ama?" gibi problemlerin bir ucunda jargonu bilmemek ve kullanmamak yatabilir. Kuruma özel "dili" kullanan bir başkası sizin yerinize tercih edilir ve siz buna bir türlü anlam veremezsiniz...
  • {Jargon} bilmemeniz, işe ilgi duymadığınız şeklinde algılanabilir, "bildiğiniz halde" etkili olamamanız sonucunu doğurabilir.
  • Kurum içinde "teşekkürnameler takdirnameler" alırsınız, çok sevilen biri olursunuz, ama iş terfiye ve zamma gelince!? Sırf "kendinizi iyi ifade edemediğiniz" için bir yerlerde takılır kalırsınız...
  • Diğer yöneticilerin "çokça" kullandığı kelimeleri not edin. Gözlem yapın. Jargonu fark edeceksiniz. Şimdi onların üzerine çalışmanın sırası!
  • İşiniz ne olursa olsun, iş dünyasıyla ilgili bir dergi veya gazete takip edin. Bu size farklı açıdan bir "empati" yapma şansı sunacaktır.
  • "Finansçı olmayanlar için finans" gibi eğitimler var, hiç katılmayı düşündünüz mü? (Düşünmediyseniz) neden?
  • Sonuç olarak: "Kültürel iletişim dili" diyebileceğimiz jargon'a alışın, öğrenin. Ki kariyer yolculuğunuzun konforu artsın.



Copyright (c) 2012 Gökler Koçluk İstanbul | www.goklerkocluk.com | Bireysel ve Kurumsal Koçluk seminer ve randevu talepleriniz için 0544 346 55 02 - 0555 726 74 02 goklerkocluk@gmail.com

Hiç yorum yok: