Sizi destekleyenleri gerçekten anlıyor musunuz? Anlamak için onları kaliteli şekilde dinleyebiliyor musunuz?
- Destekçilerinizi tanımak ve onlara değer vermek de bir başka stratejik yaklaşımdır.
- Katma değerli ve çok boyutlu bir hizmet sunmalısınız. Makarna satıyor bile olsanız, bu 'makarnanın asıl sosu' sizin tavır ve sunumunuz olacaktır.
- Her şeyi 'bilen', katıksız net tutumunuz, destekçileriniz (ve müşterileriniz) tarafından antipatik görülebilir. Gerçek bir empatiye daima ihtiyacınız vardır.
- Aslında hepimiz hissederiz 'bir şeylerin pek de rayında gitmediğini'. Peki gerisi? Neyin yolunda gitmediğinden emin olmak için danışmak, en önemlisi de 'destekçilerinizi - sizden hizmet talep edenleri' anlamak zorundasınız.
- Her karar ve aksiyonun bir 'geribildirimi' vardır. Ona ulaşın ve değerlendirin. 'Kanalları' açın.
- 'Sessiz' bir destekçi (veya müşteri) ya çok değerli bir kapasite veya tehlikeli bir risk unsurudur.
- Sunum ve hizmetiniz, 'destekçiniz (veya müşteriniz) için "sen aslında bu hizmeti aldığın sürece (ve o kadar) önemlisin" mesajı veriyor olabilir. Dikkat.
- Destekçilerinizi (ve müşterilerinizi) sunduğunuz projeye 'bir çeşit fikir ortağı' haline getirebilirsiniz. Bu ise onlarla daha çok diyaloğa girerek yapılabilir.
- Ürün ve hizmetinizi, sırf bir 'iletişim kazasına' kurban etmek istemezsiniz herhalde.
- Başarıdan korkmayın! Hedefe gidecek pek çok yol vardır. Siz bir tanesini kullanıyorsunuz. Diğer yolları bilmeme 'lüksüne' sahip değilsiniz. Eğer ciddi bir hedefiniz varsa tabi.
- Yöntem ve tarz değiştirmeniz 'ikircikli' bir tavır değildir. Ölçüp biçiyor, kararlarınızı sağlam verilerle temellendiriyor ve karşı fikirlere saygı duyuyorsanız DEĞİŞİME güvenebilirsiniz.
- 'Doğurgan' bir 'network' istiyorsanız her fert için 'uygun' bir projeniz olmalıdır.
- Destekçi (ve müşterilerinizi) ANLAMAK anketle yapılabilecek bir şey değildir. Onları mutlaka DİNLEMELİ ve bunu hissettirmelisiniz.
Kadın Kariyer sayfasını beğenmek isterseniz:
Twitter üzerinden takip için:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder