9 May 2011

İki Günde Hızlı Okuma ve Algılama Teknikleri & Medya ve Çocuk (2)

İki Günde Hızlı Okuma ve Algılama Teknikleri Eğitimi: 

Geçtiğimiz hafta katılımcılar, 610 - 1180 kelime / dakika okuma aralığı ve %68 - %88 anlama oranı ile eğitimi tamamladılar.
1. Okuma nedir (Bilimsel referanslarla) 2. Okuma ve algılama frenleri 3. Psikolojik ve fizyolojik hazırlık 4. Hızlı Okuma 5. Hızlı Algılama 6. Hızlı Anlama 7. Görsel Hafıza 8. Öğrenme 9. Okuma Egzersizleri 10. Hızlı Okuma ve Algılama (Değerlendirme) Testleri. Toplam 12 Saatlik eğitim iki günde tamamlanacak şekilde şekilde planlanmıştır. Yer: Ümraniye İstanbul. Katılımcı Profili: 12 yaş ve üzeri herkes. 12 yaş altı için birebir çalışma yapılmaktadır. Grup katılımı ve/ya şirketinizde eğitim için lütfen bilgi alınız. Bilgi ve kayıt için: goklerkocluk@gmail.com

Medya ve Çocuk (2)

Facebook sayfamızdaki notlardan derlenmiştir: www.facebook.com/goklerkocluk

Kaynak: Psikiyatri Derneği, Psikologlar Derneği, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, diğer uzmanlar ve RTÜK verileri
  • Gözlenen şiddete bağlı olarak artan genel uyarılmışlık hali öyle bir noktaya ulaşabilir ki, saldırganlığı bastırabilecek etkiler zayıf kalabilir.
  • 6-10 yaş döneminin, çocukların medyadaki saldırgan karakterlerden etkilenmeleri açısından çok kritik olduğu; çünkü bu yaşlarda, izleme saatlerinin en üst düzeye ulaştığı ve öyküleri gerçek olarak algıladıkları vurgulanmıştır.
  • Duyarsızlaşma olgusu ile kişiler başkalarının yaşadığı acı ve sorunlara karşı ilgisiz kalmakta, empati duymamakta, şiddete hoşgörü göstermekte. 
  • "Kötü dünya sendromu" sonucu çocuklarda ağlama sıklığı, kucak isteme, saldırganlık eğilimi, uyku bozuklukları, kekeleme, tuvalet alışkanlıklarında bozulma, güven sorunları, sosyal etkileşimden kopma, yeme düzensizlikleri, psikosomatik bozukluklar, benlik değerinde düşme, dikkatini odaklaştırma sorunları ve depresyon eğilimi artmaktadır.
  • Şiddete karşı kendini zayıf hissetmenin, saldırganlık davranışını bir savunma yolu olarak "haklı" çıkardığı söylenebilir
  • 3000'den fazla program incelenmiş ve şiddet içeriğinin bazı özelliklerine ilişkin değişkenler şu şekilde detaylandırılmış;
  • Saldırgan davranan modelin ödüllendirilmesi veya eksik cezalandırılması, şiddetin uygulanmasının haklı gösterilmesi
  • Sunulan şiddetin gerçek hayatta olanlarla benzerliğine dair ipuçlarının bulunması, saldırganla özdeşim kurulmasını cesaretlendiren dramatik durumlar, doğrudan zarar verme motivasyonunun saldırgan davranışla beraber sunulması, acı, üzüntü ve pişmanlık gibi sonuçları içermeyen (sonucu hafifletilmiş) saldırganlık, kurgu olarak sınıflanamayacak gerçekçilikle sunulan şiddet, olumsuz sonuçları ortaya çıkmayan şiddet, neden olan olaylarla ilişkisi aşırı olan şiddet, Zayıf, kötü karaktere karşı büyük güce sahip kahramanın uyguladığı şiddet, Çok sayıda kurbanı olan şiddet, arkadaşlar, ortaklar, çete üyeleri arasında gösterilen şiddet.
  • İnsanlar, 18 yaşına kadar, sadece televizyonda, yaklaşık olarak toplam 200 bin şiddet eylemi görmektedir. 
  • 5 büyük tv kanalı ana haber bülteni incelenmiş, şiddet içerikli haberlerin oranının %30'dan fazla olduğu görülmüştür
  • Şiddetin bazı koşullar altında kabul edilebilir olduğu mesajı zihinlere yerleşerek, duyarsızlaşmaya neden olmaktadır.
  • PEKİ NE YAPILABİLİR? En kolay yöntem, çocukların anne babasıyla birlikte izlemesi, kurgunun çocuğa anlatılması.
  • Sadece medyayı suçlayıp kurtulamayız! Anne baba modeli, çocukların etkilenme derecesi için önem taşımakta.
Copyright (c) 2011 Gökler Koçluk İstanbul | www.goklerkocluk.com | Bireysel ve Kurumsal Koçluk randevu talepleriniz için 0555 726 74 02 goklerkocluk@gmail.com

Hiç yorum yok: