Giriş Notu:
'Kadın Kariyer' facebook sayfamızdan alıntı yapılarak oluşturuldu.
- Kadınlar sosyal yaşamda bilindiğinin AKSİNE, iş yerinde 'az konuşmakla' kendine zarar verir.
- İş yerinde 'konuşmaktan' uzak duruyorsunuz, çünkü 'suçlanmak' istemiyorsunuz. Susarak hiçbir şeyi 'yönetemezsiniz'.
- 'Çok konuşuyorsun, çok göze batıyorsun' yorumları belki de doğru yolsa olduğunuzu gösteriyordur!
- Konuşmamak, size stres yükü olarak geri döner. Kendi kendinizi ezmenin etkili bir yoludur!
- Suçlamalarından çekindiğiniz çalışanlar için de stratejik düşünmelisiniz. Onlarla direk konuşmayı deneyin. Sorunu birlikte çözmeyi önerin.
- Yönetici erkek veya kadın olabilir. Ama siz onunla 'yönetici' diline uygun iletişim kurun.
- "Seni doğru mu anlıyorum, şu şekilde mi demek istedin" veya "söylediklerini şöyle anlamak istedim" gibi bir girişle kendinizi ifade edebilir, müzakere yapabilirsiniz.
- 'Destekli' konuşabilmeniz için önceden argümanlarınızı sağlam hazırlayın. Kelimeleriniz rastgele ve 'spontan' olabilir, fikirleriniz öyle olmamalı.
- 'Karşıt fikir' zenginliktir. Fikirlerinizi tartmak ve ölçmek için en objektif 'araçlardan' biridir. Dikkate alın.
- Hiç konuşmadığınız bir toplantı oluyor mu? Varsa bu gidişatı acilen değiştirmelisiniz.
- 'Alışkanlıklarınız' şirket kültürüne ve kariyerinize (köstek değil) destek oluyorsa anlamlı.
- Diğerlerinin düşüncelerini almadan, sinirli mi, baskıcı mı, tavizkar mı olduğunuzu anlayamazsınız. 'Siz ne düşünüyorsunuz' sorusunu alışkanlık haline getirin.
Gerektiğinde 'mutlaka' konuşmanız dileğiyle.
Kadın Kariyer sayfasını beğenmek isterseniz: http://on.fb.me/fEE9uq
Twitter üzerinden takip için: www.twitter.com/kadinkariyer
Copyright (c) 2011 Gökler Koçluk İstanbul 0554 679 39 06
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder