3 Oca 2011

‎(Özellikle Kadınlar) Bazen Çok Konuşmalıdır!

Giriş Notu:

'Kadın Kariyer' facebook sayfamızdan alıntı yapılarak oluşturuldu.

  • Kadınlar sosyal yaşamda bilindiğinin AKSİNE, iş yerinde 'az konuşmakla' kendine zarar verir.
  • İş yerinde 'konuşmaktan' uzak duruyorsunuz, çünkü 'suçlanmak' istemiyorsunuz. Susarak hiçbir şeyi 'yönetemezsiniz'.
  • 'Çok konuşuyorsun, çok göze batıyorsun' yorumları belki de doğru yolsa olduğunuzu gösteriyordur!
  • Konuşmamak, size stres yükü olarak geri döner. Kendi kendinizi ezmenin etkili bir yoludur!
  • Suçlamalarından çekindiğiniz çalışanlar için de stratejik düşünmelisiniz. Onlarla direk konuşmayı deneyin. Sorunu birlikte çözmeyi önerin.
  • Yönetici erkek veya kadın olabilir. Ama siz onunla 'yönetici' diline uygun iletişim kurun.
  • ‎"Seni doğru mu anlıyorum, şu şekilde mi demek istedin" veya "söylediklerini şöyle anlamak istedim" gibi bir girişle kendinizi ifade edebilir, müzakere yapabilirsiniz.
  • 'Destekli' konuşabilmeniz için önceden argümanlarınızı sağlam hazırlayın. Kelimeleriniz rastgele ve 'spontan' olabilir, fikirleriniz öyle olmamalı.
  • 'Karşıt fikir' zenginliktir. Fikirlerinizi tartmak ve ölçmek için en objektif 'araçlardan' biridir. Dikkate alın.
  • Hiç konuşmadığınız bir toplantı oluyor mu? Varsa bu gidişatı acilen değiştirmelisiniz.
  • 'Alışkanlıklarınız' şirket kültürüne ve kariyerinize (köstek değil) destek oluyorsa anlamlı.
  • Diğerlerinin düşüncelerini almadan, sinirli mi, baskıcı mı, tavizkar mı olduğunuzu anlayamazsınız. 'Siz ne düşünüyorsunuz' sorusunu alışkanlık haline getirin.

Gerektiğinde 'mutlaka' konuşmanız dileğiyle.

Kadın Kariyer sayfasını beğenmek isterseniz: http://on.fb.me/fEE9uq

Twitter üzerinden takip için: www.twitter.com/kadinkariyer


Copyright (c) 2011 Gökler Koçluk İstanbul 0554 679 39 06

Hiç yorum yok: