14 Haz 2014

{Kahve Arası} Yaz gelince koçluk, eğitim, uyku, narsist ebeveynler

[1] Yaz gelince koçluk ve eğitim çalışmaları nasıl sürüyor
[2] Olağanüstü! "Devlet okulları eğitim, yönetim ve fiziksel şartlarına göre puanlanacak"
[3] "Öğrenmek için uyku molası"
[4] "Narsist ebeveynler ve çocukları"

[1] Yaz gelince koçluk ve eğitim çalışmaları nasıl sürüyor

"Hocam, ben lise sondaki çocuğuma iyi bir anne olamadım galiba. Hiçbir tavsiyemi tutmuyor."
"İlkokul 3. sınıfa geçen kızımla bazen kavga ediyoruz, çok hırçın, hevesi yok, çoğunlukla küsüyor."
"6. sınıfa geçen kızımıza öğretmeni 'cevaplamadığınız test sorularını yanlış kabul ederim' diye baskı yapıyor, ailecek stres altındayız."
"X Vakıf Üniversitesinde okuyan oğlumuz bölümünden memnun değil, okul değiştirmek istiyor, ama ailesi olarak biz bu fikre karşıyız"
"Lise sonda okuyan kızımın sanırım bir erkek arkadaşı var ve bana bunu söylemiyor, neden söylemiyor hocam, üzülüyorum"

Okullar tatil oldu. Öncelikle, tüm öğrencilere, ailelerine ve eğitim camiasına güzel bir yaz dönemi dileriz.

Eğitimi "formel" sınırlara hapsedemeyiz. Yani eğitim "okulda yapılan şeylerden" çok daha fazlasıdır. Beynin gece gündüz çalıştığı gibi, "eğitim", pozitif ve negatif yönleriyle her an inşa halindedir.

En kötü senaryodan başlayalım:

Yazının tamamını okumak için lütfen tıklayınız: http://goklerkocluk.com/kahve-arasi-yaz-gelince-kocluk-egitim-uyku-narsist-ebeveynler/


Hiç yorum yok: