12 Oca 2011

‎{Dikkat Eksikliği ve Öğrenme İsteksizliği}

Giriş Notu: Facebook sayfamızdan derlenmiştir http://on.fb.me/ef5ULz
  • Akıllarına olduğu kadar 'duygularına' hitap etmeyen bir öğretim çabası sonuç ver(e)miyor. Öğrenme işi çok boyutlu bir dikkat gerektiriyor.
  • Gençlerin 'dikkat eksikliğinden' şikayet eden 'büyükler' neye dikkat ediyor acaba? Beklentilere uygun bir sunum yapılabiliyor mu dersiniz?
  • Öncelikle 'tespit' gerekir. Öğretici 'uyanık' olmalıdır. 'Anlatıyorum anlamıyor - ödevini yapmıyor' gibi sızlanmalar geçmişte bırakılmalı.
  • İlla HER ŞEY öğrenilmeli değildir. Öğrencilerin bazı şeyleri 'öğrenmeyebileceği' (veya daha sonra öğrenebileceği) kapısı esnek bırakılmalıdır.
  • MÜFREDATI 'büyükler' hazırlar. Peki çocuklar hazırlasaydı nasıl olurdu acaba? Komik bir soru olabilir ama düşünmeye değer. Onların algılama dünyasını 'algılamak' açısından...
  • Ezberlenecek şeylerle öğrenilecek şeyleri birbirinden ayırmak lazım. Daha doğrusu, her ikisinin sunumu farklı incelikler ister.
  • İnsanlar artık nedenleriyle niçinleriyle öğrenmek istiyor. Yaşamla bağlantısı olan (kurulan) konular kolay öğreniliyor.
  • Büyüklerde, 'iş yerinde sabırsızlık, çabuk sıkılma, daralma, çok iş (işçi) değiştirme' şeklinde kendini gösterir. Destek almadan rehabilitasyon neredeyse imkansızdır.
Dikkatli ve güzel günler dileriz.

Copyright (c) 2011 Gökler Koçluk İstanbul 0554 679 39 06 

Hiç yorum yok: