16 Şub 2011

{Algılar}

Facebook sayfamızdaki notlardan derlenmiştir: http://on.fb.me/ef5ULz

  • Gazetedeki haberleri hangi sıraya göre (ve niçin öyle) okuruz? Hangi yazının neresine (niçin) dikkat ederiz? Hangi dürtülerle bunları yaparız?
  • İnsanlar öncelikle kendi (emniyet - sağlık gibi) güvenliğini sağlamak peşindedir. Dolayısıyla, bunu tehdit eden durumlara karşı son derece yüksek bir dikkat gösterir. Bu algıya hitap eden ürünlerin çokça satılması anlaşılır bir durumdur.
  • Güvenlik algısına 'korkular, fobiler, umutlar' gibi duygu güvenliği de girer. Özgürlüğü kaybetme, inançlar, ailenin geleceğini koruma gibi örnekler artırılabilir.
  • Politika, kültür, spor, toplum ve aşk (sevgi) temalı beş haberin aynı sayfada olduğunu var sayalım. Sonuncusunun en çok okuyucu bulacağı açıktır. Bu durumda, diğer önemli algının SEVGİ (AŞK) olduğunu söyleyebiliriz.
  • İnsan, 'zaten var olan' bir duygu üzerinden daha rahat hareket eder / öğrenir / satın alır / iletişim kurar. Yeni bir algı oluşturmak, 'var olanın' üzerine bina edilerek mümkün olabilir.
  • İnsanları harekete geçiren diğer önemli etken 'lira'. Bunu kaybetme korkusu veya kazanma sevgisi, kişilere büyük bir itici güç sağlar.
  • Ve 'statü'... Makam, koltuk, el öptürme, el üstünde tutulma, övülme gibi alt başlıklara sahiptir. Büyük bir motivasyon (aynı zamanda korku) kaynağıdır.
  • Statü algısı insanlara MARKA giydirir, MARKA içirir, ÜNLÜ olmayı istetir, GÜÇ BİRLİĞİ ihtiyacını hissettirir. Bu algıya hitap edebilen, iyi iletişim kurar (satış işi yapıyorsa iyi satar).
  • Beğenilmek istiyorsanız 'beğenin'.
  • Karşıdaki kişiye tevazu ile yaklaşırsanız 'statü' algısına uygun davranmış ve güzel bir iletişim sinyali yakalamış olursunuz.
  • Sonuç olarak: İnsanların hangi algı ile dünyaya baktıklarını keşfedin. Başarmak (işe girmek / satış yapmak / ikna etmek vs) istiyorsanız, bunu daha da dikkatle ve özenle yapın.

Copyright (c) 2011 Gökler Koçluk İstanbul | www.goklerkocluk.com | Bireysel ve Kurumsal Koçluk randevu talepleriniz için 0555 726 74 02

Hiç yorum yok: