Facebook sayfamızdaki notlardan derlenmiştir: http://on.fb.me/ef5ULz
- Gazetedeki haberleri hangi sıraya göre (ve niçin öyle) okuruz? Hangi yazının neresine (niçin) dikkat ederiz? Hangi dürtülerle bunları yaparız?
- İnsanlar öncelikle kendi (emniyet - sağlık gibi) güvenliğini sağlamak peşindedir. Dolayısıyla, bunu tehdit eden durumlara karşı son derece yüksek bir dikkat gösterir. Bu algıya hitap eden ürünlerin çokça satılması anlaşılır bir durumdur.
- Güvenlik algısına 'korkular, fobiler, umutlar' gibi duygu güvenliği de girer. Özgürlüğü kaybetme, inançlar, ailenin geleceğini koruma gibi örnekler artırılabilir.
- Politika, kültür, spor, toplum ve aşk (sevgi) temalı beş haberin aynı sayfada olduğunu var sayalım. Sonuncusunun en çok okuyucu bulacağı açıktır. Bu durumda, diğer önemli algının SEVGİ (AŞK) olduğunu söyleyebiliriz.
- İnsan, 'zaten var olan' bir duygu üzerinden daha rahat hareket eder / öğrenir / satın alır / iletişim kurar. Yeni bir algı oluşturmak, 'var olanın' üzerine bina edilerek mümkün olabilir.
- İnsanları harekete geçiren diğer önemli etken 'lira'. Bunu kaybetme korkusu veya kazanma sevgisi, kişilere büyük bir itici güç sağlar.
- Ve 'statü'... Makam, koltuk, el öptürme, el üstünde tutulma, övülme gibi alt başlıklara sahiptir. Büyük bir motivasyon (aynı zamanda korku) kaynağıdır.
- Statü algısı insanlara MARKA giydirir, MARKA içirir, ÜNLÜ olmayı istetir, GÜÇ BİRLİĞİ ihtiyacını hissettirir. Bu algıya hitap edebilen, iyi iletişim kurar (satış işi yapıyorsa iyi satar).
- Beğenilmek istiyorsanız 'beğenin'.
- Karşıdaki kişiye tevazu ile yaklaşırsanız 'statü' algısına uygun davranmış ve güzel bir iletişim sinyali yakalamış olursunuz.
- Sonuç olarak: İnsanların hangi algı ile dünyaya baktıklarını keşfedin. Başarmak (işe girmek / satış yapmak / ikna etmek vs) istiyorsanız, bunu daha da dikkatle ve özenle yapın.
Copyright (c) 2011 Gökler Koçluk İstanbul | www.goklerkocluk.com | Bireysel ve Kurumsal Koçluk randevu talepleriniz için 0555 726 74 02
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder