- Kariyer yolculuğunuzda zaman durmuyor, yıllar geçiyor. Peki geçen süre içinde kendinize değer katabiliyor musunuz? Bu değeri uygun şekilde arz edebiliyor musunuz?
- Sizi siz yapan nedir? Ne olmalıdır? Farkınız nedir 'diğerlerinden'? Bu nüansın farkında mısınız? Nasıl bir farklılık üzerine gitmelisiniz kendinizi geliştirmek ve bir 'değere' ulaşabilmek için?
- Mesleğiniz ve yaptığınız iş ne olursa olsun, birileriyle "aynı yetkinliğe" sahip de olsanız, kendinize özgü bir "ton" bir "renk" ifade edebilmelisiniz. Burada aynı soruyu tekrar düşünelim: Sizi siz yapan nedir?
- Sizin (adınızın) bir "değeri" olmalı. Diğerlerinin (örneğin yöneticilerin) sizden beklentileri vardır. Bu beklentilerin bir kısmı, sizdeki "bir nüansın" oluşturduğu algıdır. Yani, işte o beklenen "değerdir".
- Daha net yazmak gerekirse: 1) Kendinizi tanıyor musunuz. 2) İşinizi tanıyor musunuz. İsterseniz her ikisini birer kümede detaylandırıp eşleştirin. Neyin üzerine gideceğiniz böylelikle daha görünür olacaktır.
- Kendiniz için kurguladığınız bu "değerleri" öz geçmişinize nasıl yansıtırdınız? Unutmayalım, o değerin var olması (yani potansiyel gücünüz) başka, onu ifade edebilmeniz (lansman) başkadır.
- Neyi nasıl yaptığınızın pek farkında değilseniz, bir arkadaşınızın (veya yöneticinizin / danışmanınızın) fikrini almaktan çekinmeyiniz. Kendi değerinizi kurgulamak için kendinize yardımcı olun.
- Ürünler, hizmetler ve kendi (öz) değeriniz arasında kuracağınız "korelasyon" sizin için (ve elbette firmanız için) çok önemli bir hazine olacaktır.
- Sonuç olarak: Kendinizi (değerinizi) tanımlamak ve tanımlamamak. Sonra lansman (tanıtım, sunum, arz). "İşte bütün mesele bu!". Kariyer yolculuğunuzun önemli bir aşaması.
Copyright (c) 2011 Gökler Koçluk İstanbul | www.goklerkocluk.com | Bireysel ve Kurumsal Koçluk randevu talepleriniz için 0555 726 74 02
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder