16 May 2011

{Düşünceleriniz} Kariyer Koçluğu

Giriş Notu: Fatih Gökler Kanal 9 ekranında. Tarih: 18 Mayıs Çarşamba 13:00 - 15:00. Soru ve önerileriniz için: goklerkocluk@gmail.com

{Düşünceleriniz} Kariyer Koçluğu

Facebook sayfamızdaki notlardan derlenmiştir: www.facebook.com/kadinkariyer
  • Erkek egemen toplumlarda cinsiyet, düşüncenin önüne geçebiliyor. Söyleyip söylemediğiniz ve nasıl söylediğinize bağlı olarak "düzeni" değiştirmeniz mümkün olabilir.
  • "Rutinin" etkisine kapılıp "nasılsa kabul edilmez" diyerek kendinizi kilitlemeniz (düşüncenizi saklamanız) öz güveninizi zedeler.
  • "Gayretkeş" gözükmek, dikkat çekmek, gereğinden hırslı gözükmek istemiyorsunuz. Ama "atı alan Üsküdar'ı geçiyor"!
  • Kadınların düşüncelerinin kabul edilmemesinin başat nedeni yine kadınlar! İddiadan yoksun ve cılız söylemler...
  • Önceden hazırlanır ve özellikle zaman(lama) faktörünü dikkate alırsanız daha etkili adım atabilirsiniz. Düşüncelerinize, "hakkıyla (gereği gibi) ileri sürerek" sahip çıkın!
  • İyi bir "paketleme" ve sunum kazandırmamak bir diğer olumsuz faktör. Sonuca yönelik bir sunum için dikkatlice çalışmalısınız...
  • Kabul ettirebildiğinizde, düşüncenin "ilk" hakkını vermiş olursunuz. Sonrası "projenin ciddiyetle sürdürülebilmesini" sağlamak...
  • "Bu konuda birkaç fikrim var. Ana hatlarıyla şu şekilde bir çıktısını aldım. Dilerseniz birini uygulayabiliriz diye düşünüyorum." (Örnek bir giriş)
  • "Geçen haftaki toplantı notlarını derledim. Size sunduğum birinci düşüncenin çok makul olduğunu düşünüyorum. Nasıl uygulayabiliriz sizce?" (Örnek bir giriş)
  • "Size ifade ettiğim iki düşüncem vardı, gündem yapmak istiyorum izin verirseniz..." (Örnek bir giriş)
  • "Öne sürdüğünüz düşünceyi daha önce ben ifade etmiştim hatırlarsanız. İsterseniz şu şekilde geliştirebiliriz..." (Çalıntı düşünceyi yeniden ele alma)
  • Tane tane ve anlaşılır vurgularla (yerindelik ve zamanındalıkla birlikte) konuşmalısınız.
  • Düşüncelerinizi başkalarına söyletme kaygısından vazgeçin. Kendi enerjiniz kendinize yeter merak etmeyin...
  • Havada kalmasını istemiyorsanız, sunum araçlarını etkin kullanmalısınız. "Söz uçar yazı kalır" derler, doğrudur...
  • Sonuç olarak: Düşüncelerinizi kabul ettirebilmeniz, onu nasıl söylediğinizle ilintili. Kendi hakkınızı teslim edin; söyleyin!
Copyright (c) 2011 Gökler Koçluk İstanbul | www.goklerkocluk.com | Bireysel ve Kurumsal Koçluk randevu talepleriniz için 0555 726 74 02 goklerkocluk@gmail.com

Hiç yorum yok: